Artykuły

Aroma – marketing, czyli zapachnij klientowi w pamięć!

Aromamarketing

Skuteczny marketing to nie tylko słowa, które przyciągają klienta i pomagają Ci przekonać go do zakupu czy skorzystania z usługi. To także szereg innych działań, często niewidocznych na pierwszy rzut oka, jednak równie potrzebnych do osiągnięcia sukcesu. Jednym z nich jest aroma – marketing, który pomoże skojarzyć markę z danym zapachem.

Na czym polega aroma – marketing?

Podstawą skutecznej sprzedaży jest wywołanie pozytywnych skojarzeń. Słowo pisane, reklama w radiu czy telewizji to tylko kilka z wielu elementów składających się na efektywny marketing. W budowaniu wizerunku marki bardzo często stosowany jest tzw. aroma – marketing, czyli sprzedaż zmysłami. Odpowiednio dobrane nuty zapachowe uprzyjemniają czas spędzony w danym miejscu.

Aromaterapia to znany od setek lat sposób na korzystny wpływ na ciało i duszę. Olejki zapachowe odprężają, uspokajają, pobudzają lub wprowadzają w pozytywny nastrój – w zależności od konkretnego zapachu.

Przedsiębiorcy często wykorzystują element aromaterapii w swoich lokalach. Aromatyzacja pomieszczeń odpowiednio dobranym zapachem sprawia, że klient podświadomie zaczyna kojarzyć markę pozytywnie. To jeden z najlepszych sposobów na podniesienie sprzedaży i zyskanie stałych klientów!

Korzyści z aromamarketingu

Podstawowym założeniem aromamarketingu jest stworzenie atmosfery luksusu. Dzięki temu miejsce czy marka są kojarzone pozytywnie, a klienci chętniej wracają.

Unoszący się w powietrzu nienachalny, przyjemnie oddziałujący na zmysły zapach zmniejsza także uczucie zmęczenia. To istotne przede wszystkim w centrach handlowych i dużych sklepach. Klient chętniej spędzi więcej czasu otoczony przyjemnym zapachem niż w pomieszczeniu niearomatyzowanym.

Montaż aromatyzera jest więc inwestycją opłacalną pod każdym względem. Zwraca się szybko, dzięki częstszym i dłuższym wizytom klientów, co naturalnie przekłada się na zwiększoną sprzedaż czy częstsze korzystanie z usług.

Gdzie przede wszystkim sprawdzi się aromatyzacja powietrza?

Przyjemne zapachy znacznie uprzyjemniają każdą chwilę. Montaż aromatyzera ma szczególne znaczenie przede wszystkim tam, gdzie potrzebna jest neutralizacja nieprzyjemnych zapachów (toalety, siłownie/kluby fitness).

Aromatyzacja przynosi także doskonałe efekty w:

  • biurach – zwiększa się wydajność pracowników, którzy czują się odprężeni i zrelaksowani. Miejsce pracy kojarzy się przez to pozytywnie
  • lokalach handlowych – szczególnie w sklepach należących do jednej sieci. Wybrany zapach powinien towarzyszyć klientom w każdej lokalizacji. Buduje to pozytywny, luksusowy wizerunek marki
  • szpitale i gabinety medyczne – to miejsca, które kojarzą się ze stresem i nieprzyjemnymi doświadczeniami. Przyjemny zapach pomoże w ich pokonaniu, czyniąc miejsce bardziej przyjaznym
  • centra rozrywki – dzięki przyjemnemu zapachowi zabawa będzie trwać dłużej i chętniej powróci się do miejsca kojarzonego z pozytywnymi doznaniami.

Jeśli zastanawiasz się, czy montaż aromatyzera ma sens także w małych lokalach (niekoniecznie sieciówkach), odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak! To najlepszy sposób na odróżnienie się od konkurencji i budowanie pozytywnego wizerunku marki wśród klientów – już od pierwszej wizyty.

powiązane posty